söndag 10 maj 2009

Igår


Igår var jag på konsert och såg äntligen PJ Harvey och John Parish uppträda på Nalen. Konserten var fantastisk, även om många var besvikna på att hon inte körde sina gamla hits från "To bring you my love". Grejen var ju att PJ inte körde en solokonsert utan tillsammans med John Parish, eftersom de nyss släppt en skiva ihop och konserten var alltså främst konsentrerad på låtar som de gjort ihop.

En helt sjuk grej hände mig under förbandets uppträdande då jag lade märke till att PJ Harvey stod vid sidan av scenen halvt gömd bakom en ljudkille och kollade på uppträdandet. Jag blev helt till mig och stod och sneglade åt det hållet hela tiden tills killen framför henne böjde sig åt sidan och jag såg hela henne och av ren instinkt vinkade varpå hon vinkade tillbaka!! PJ HARVEY VINKADE TILL MIG!! En obeskrivlig känsla av lycka, dessutom var jag helt hundra på att hon vinkade till mig för alla stod ju och kollade på killen på scenen och jag (som stod längst fram) verkade vara den enda som märkte att hon stod där.
Helt fantastiskt!

Vill ni se lite bilder från uppträdandet som jag tagit, samt en video, så finns de på min flickr HÄR

*Lycklig tjej* festade med mig själv innan konserten ^_^

2 kommentarer:

Foad sa...

=D

<3

Jacke sa...

Det får mig att tänka på när vi såg Therapy? på Klubben 2003 och Andy Cairns gick förbi mig och jag sa inte ett jävla knyst...!

Eller när konserten var över och arrangörsfolket frågade om vi tillhörde dem som skulle stanna kvar och träffa bandet och dricka öl och jag bara: "Ööööh... nä... jag har ingen sån biljett!"

Tur att man är smart...