måndag 4 maj 2009

Blood!!



Jag gjorde en god gärning idag och donerade blod till förmån för HIV-vaccin-forskningen. Det behövdes friska människor med fint blod och det erbjöds 500 spänn för besväret, jag ba I'm there! Gott samvete OCH tjockare plånbok = oslagbart
Efteråt gick jag i sakta mak längs med Ringvägen mot Skinnarviken - oerhört vacker park - och sen mot Hornstull och mitt älsklingsfik Cinnamon, satte mig ner för att äta lunch och sen dricka deras sinnessjukt goda kaffe samt läsa ur min bok.
Nu är jag hemma efter denna sköna stund och skulle egentligen vara där på det där jobbet och provjobba, men deras system låg nere så jag kunde inte komma in... Usch, jag måste verkligen ha ett jobb innan det gått för långt på den här månaden. Ska börja skissa på mina illustrationer som ska skickas in till ett potentiellt frilansarbete. Av någon skum anledning så känner jag mig inte alls peppad, vill typ bara gömma mig någon stans och dricka kaffe, läsa böcker och lyssna på musik. Helst av allt vill jag ju självklart ha det där jobbet som jag var på intervju hos, men jag har intalat mig själv om att jag inte lär få det så att jag inte blir sådär jättebesviken när jag får reda på det (snart förhoppningsvis).

Helgen har annars varit väldigt skön och trevlig. I fredags mötte jag upp Annie och det var verkligen skitnice att få träffa henne äntligen efter att inte ha setts på vad som känns som en smärre evighet. Sen har jag typ druckit alkohol hela resten av helgen och varit sådär mysbakis på dagarna. När solen är framme är det svårt att ta livet på blodigt allvar och det känns så skönt att leva för stunden innan blodsallvaret börjar igen.

1 kommentar:

Annie sa...

Fin bild :D BLOOD!!