tisdag 4 november 2008

Tisdagen som jag trodde var en onsdag

Jag tjatar gärna om hur jag tycker att tiden går fort och det gör den fan. Den bara rusar iväg.
Fast inte idag. Imorse trodde jag att det var onsdag och när jag var på jobbet idag så kändes en minut som en timme. Ibland kändes det till och med som om klockan gick baklänges och jag har nog sällan haft så tråkigt som jag hade idag. Eller jo, självklart har jag det (grammatiklektionerna på universitetet var rena snarket), men det var länge sedan eftersom tiden egentligen går fort enligt min generella uppfattning eftersom jag oftast har kul. Oftast.

Igår var det iaf måndag, och inte tisdag, och jag jobbade från 7 till 14:30, kom hem, käkade lite, surfade lite och sen kollade jag på senaste avsnittet av simpsons och gick vidare till skräptv som jag gillar (2 1/2 män).
Sen kollade jag på SVTs nya pk-satsning "HalalTV" och höll på att dö av leda. Tre muslimska tjejer i sjal reder ut orättvisor i samhället som "Varför blir de rika, rikare och det fattiga, fattigare?" och den frågan ställer de om och om igen, hundra gånger, genom hela programmets gång utan att komma fram till något vettigt alls.
Jag såg faktiskt fram emot att få se ett avsnitt då jag läst mycket om det i tidningarna och så får jag den här innehållslösa skiten serverad.
Trist. Jag blir nästan provocerad av hur dåligt det var snarare än att bli upprörd över de totalt ogrundade "orättvisorna" som presenteras.
Jag blir inte arg över faktumet att det finns rika människor eller att det finns fattiga människor.
På något sätt tycker jag att vi ändå har det väldigt bra, i jämförelse med många andra länder, och alla har i princip samma grundförutsättningar.
Sen fattar jag inte dealen med att de väljer att ha tre muslimska kvinnor som "programledare", som om de på något sätt skulle representera alla invandrare i Sverige.
Snälla, bara för att du har slöja så betyder det inte att du automatiskt behandlas sämre än andra invandrare och att det därmed är mer "synd" om dig.
Oftast brukar det räcka med att svenskan inte är perfekt för att bli utsatt för fördomar.
Oh, the stupidity!


I övrigt så har jag läst mig igenom halva Black Hole av Charles Burns. Helt ok, inte fantastiskt bra men tillräckligt bra för att jag ska orka läsa till sista sidan.
Den är precis sådär lagom konstig för min smak, and I like!

Älskar allt det bildliga och måste säga att det är en av de snyggaste serierna som jag läst på länge.

Inga kommentarer: