torsdag 6 november 2008

Jag gillar

Jag älskar, älskar, älskar att gå in på www.ffffound.com och kolla på alla bilder. Hittar alltid något snyggt och blir dessutom sjukt inspirerad och glad.
Bättre än att gå ut och shoppa tycker jag, ögongodis är något av det bästa jag vet!

Sa nyss hejdå till mamma på st:Eriksplans tunnelbaneperrong efter att vi fikat och haft trevligt på café Kompott som ligger vid korsningen Torsgatan/Karlbergvägen. Ett av stans mysigaste fik tycker både jag och mamma. Vi har gjort det till vårt ställe och sitter ofta där och äter deras goda mackor och dricker kaffe.
Jag fick en bukett med blommor av mamma inför min födelsedag och hon köpte fika till oss och sen hade vi urmysigt i deras mysiga lokal med högt i tak och fina impressionistiska tavlor på väggarna.
Att fika med mamma är iofs alltid mysigt, oavsett plats, även om Kompott är speciellt.

Jag tappade bort suget inför att fika för länge sedan, men nu när jag upptäckt alla mysiga fik som finns överallt så vill jag mest dricka kaffe i mysiga miljöer hela tiden. Det kanske bara är något som kommer med åldern efter att man tröttnat lite på att dricka öl kvällarna i ända.
Fast jag har ju egentligen inte alls tröttnat på att dricka öl eller vin, bara det inte blir för ofta för jag blir så hemskt bakfull nuförtiden. Och DET är verkligen något som blir värre med åren. Brukade nästan aldrig vara bakis förut men nu känns det som om jag har en orkester med machetes och hamrar i huvudet dagen efter ett par öl.

Inga kommentarer: