söndag 9 november 2008

26


Fyllde 26 i fredags och detta firades med stilla drickande av alkoholhaltiga drycker på Nalen Bar i sällskap av mina allra finaste exemplar av vänner. En mycket trevlig kväll!
Fick många fina presenter av min karl och mina vänner; en klänning, två tokyoflash-armbandsur, tre assnygga armband, ett rörande och minnesvärt foto inramat, en tröja med ascoolt tryck på, en flaska vin och massa drinkar samt en urklippt toapappersrulle med tre ihopklistrade kastanjer som skulle agera bajskorv. "Grattis till 18....Nej! 26 svåra år!" stod det på rullen (som jag fick av en viss herre vid namn Elias) and it cracked me up.
Sjukt lyckad kväll bortsett från de sista mycket vingliga stegen in i taxin, fast jag ser det mer som ett kvitto på roligheterna.

Som om det här inte var nog så blev jag dessutom bjuden på finmiddag på Frantzén & Lindeberg, tio rätter av helt gudomlig mat i ett par innovativa utföranden.
Bland annat åt vi gubbröreglass (!) och fick in en ostbricka med en tillhörande iPod+högtalare därifrån det kom ett hest och dramatiskt kommentatorspår med Stellan Skarsgård som beskrev varje ost med sådan inlevelse att man fan nästan blev helt upphetsad av att äta osten. Haha! Vi drack säkert elva olika sorters dricka, helt fantastiskt goda viner, två glas champagne och ett Triple-öl som var något helt otroligt. Och, inte att förglömma, vi fick hundraårig balsamico med vår tryffel!
Avslutningsvis fick vi varsin "refresher" en liten bricka med ett hål i mitten där det låg torris och på brickan två skedar med varsin grön kula och lite "frizzle"puder på.
Servitören häller vatten på torrisen varvid det uppstår en tät dimma, till vår stora förtjusning, som luktar eukalyptus och vi äter kulorna som ba "pop" i munnen.

Kort sagt kan man lugnt säga att det här var en måltid för kungar och drottningar. Jag har aldrig varit med om något så fantastiskt i hela mitt liv! Allt detta tack vare min fantastiske karl som har ett hjärta av guld och diamanter <3
Vågade INTE kolla på notan när vi var klara.

Jag har haft en jättebra födelsedag, mer och bättre kan inte en flicka be om. Eller, ja, nu när jag kommit ett år närmre döden, så kan man väl nog hellre kalla mig för kvinna. Eller wtf, kvinna, flicka, same same, but different.
Jag har iaf givit mig fan på att mitt tjugosjunde levnadsår ska bli bäst.

Inga kommentarer: